Reklama: Chcesz umieścić tutaj reklamę? Zapraszamy do kontaktu »
Powrót do listy wiadomości Dodano: 2005-06-09  |  Ostatnia aktualizacja: 2012-05-24
Sondaż Serwisu wodkaneko.pl
Sondaż Serwisu wodkaneko.pl

Na zakończonych 20 maja Targach Wod - Kan przeprowadziliśmy krótką rozmowę z 269 wystawcami. W ramach ankiety zadaliśmy 3 pytania: o nastroje w firmie z początkiem roku 2005, o najpopularniejsze narzędzia stosowane w marketingu, a także o sezonowość w branży, czyli aktywność firm na przestrzeni roku.

1. Perspektywy na 2005 rok
Sumaryczne dane z ankiet dowodzą, iż pierwszy kwartał tego roku skłaniał firmy do optymizmu. Na pytanie dotyczące tego, jak zapowiada się rok 2005 w stosunku do roku ubiegłego aż 72 % firm odpowiedziało, że lepiej. Jedynie 7 % respondentów uznało, iż obecny rok będzie dla nich gorszy.



2. Najbardziej użyteczne narzędzia marketingowe
Zadaliśmy również pytanie dotyczące stosowanych przez firmy narzędzi marketingowych. Każda z firm biorąca udział w badaniu miała za zadanie uszeregować zaproponowane sposoby pozyskiwania klientów w kolejności od najbardziej skutecznego do najmniej skutecznego. W sposób niekwestionowany najbardziej cenionym sposobem uprawiania marketingu w branży jest bezpośredni kontakt z klientem (wizyta handlowa).


Najczęściej na drugim i trzecim miejscu wskazywane są inne narzędzia: udział w targach branżowych, Internet, pozyskiwanie informacji o przetargach oraz reklama w prasie branżowej.





3. Sezonowość w branży.
Ostatnie pytanie dotyczyło sezonowości w branży wodociągowo – kanalizacyjnej, czyli intensywności kontaktów firmy z klientami. Spośród 269 respondentów, 203 zdeklarowało, że spotykają się z sezonowością w branży. Intensywność kontaktów z klientem oceniali w skali od 5 do 1, gdzie 5 to bardzo duża ilość kontaktów, a 1 bardzo mała. Poniższy wykres ilustruje intensywność „życia” branży w poszczególnych miesiącach.

Kategoria wiadomości:

Z życia branży

Źródło:
informacja własna
urządzenia z xtech

Interesują Cię ciekawostki i informacje o wydarzeniach w branży?
Podaj swój adres e-mail a wyślemy Ci bezpłatny biuletyn.

Komentarze (0)

Możesz być pierwszą osobą, która skomentuje tę wiadomość. Wystarczy, że skorzystasz z formularza poniżej.

Wystąpiły błędy. Prosimy poprawić formularz i spróbować ponownie.
Twój komentarz :

Czytaj także