Na zakończonych 20 maja Targach Wod - Kan przeprowadziliśmy krótką rozmowę z 269 wystawcami. W ramach ankiety zadaliśmy 3 pytania: o nastroje w firmie z początkiem roku 2005, o najpopularniejsze narzędzia stosowane w marketingu, a także o sezonowość w branży, czyli aktywność firm na przestrzeni roku.
1. Perspektywy na 2005 rok
Sumaryczne dane z ankiet dowodzą, iż pierwszy kwartał tego roku skłaniał firmy do optymizmu. Na pytanie dotyczące tego, jak zapowiada się rok 2005 w stosunku do roku ubiegłego aż 72 % firm odpowiedziało, że lepiej. Jedynie 7 % respondentów uznało, iż obecny rok będzie dla nich gorszy.

2. Najbardziej użyteczne narzędzia marketingowe
Zadaliśmy również pytanie dotyczące stosowanych przez firmy narzędzi marketingowych. Każda z firm biorąca udział w badaniu miała za zadanie uszeregować zaproponowane sposoby pozyskiwania klientów w kolejności od najbardziej skutecznego do najmniej skutecznego. W sposób niekwestionowany najbardziej cenionym sposobem uprawiania marketingu w branży jest bezpośredni kontakt z klientem (wizyta handlowa).

Najczęściej na drugim i trzecim miejscu wskazywane są inne narzędzia: udział w targach branżowych, Internet, pozyskiwanie informacji o przetargach oraz reklama w prasie branżowej.



3. Sezonowość w branży.
Ostatnie pytanie dotyczyło sezonowości w branży wodociągowo – kanalizacyjnej, czyli intensywności kontaktów firmy z klientami. Spośród 269 respondentów, 203 zdeklarowało, że spotykają się z sezonowością w branży. Intensywność kontaktów z klientem oceniali w skali od 5 do 1, gdzie 5 to bardzo duża ilość kontaktów, a 1 bardzo mała. Poniższy wykres ilustruje intensywność „życia” branży w poszczególnych miesiącach.

Kategoria wiadomości:
Z życia branży
- Źródło:
- informacja własna
Galeria wiadomości
Komentarze (0)
Czytaj także
-
Profesjonalna analiza wody - dlaczego jest ważna? Kto powinien zlecić?
www.laboratoria.xtech.plWoda ma nieodpowiedni smak lub zapach? A może pozostawia po sobie osady? Jeśli chcesz wiedzieć, z czego wynikają takie problemy, koniecznie...
-
Pijmy wodę z kranu!
– Woda z kranu jest smaczna i bezpieczna, a potwierdzają to certyfikaty – taką optymistyczną informacją rozpoczęła konferencję prasową Dorota...
-
-
-