Witaj Rejestracja

Nie jesteś zalogowany

Zaloguj się
Powrót do listy produktów Ostatnia aktualizacja: 2017-06-01

Lancol Micro-100 Tester akumulatorów samochodowych

Micro-100
Micro-100
Producent:
Lancol
Numer katalogowy:
Micro-100

Przy kontakcie prosimy powołać się na serwis wodkaneko.pl

TOMTRONIX Aparatura Pomiarowa

Adres: Juliusza Jurczyńskiego 34, 92-306 Łódź
Nr telefonu: (42) 676-06-33; 674-74-55 Pokaż numer
Faks: (42) 674-74-55 Pokaż numer
Adres e-mail: handel@tomtronix.pl
WWW: www.tomtronix.pl

Profesjonalna instrukcja obsługi w języku polskim.

Tester akumulatorów to przyrząd niezbędny w każdym warsztacie samochodowym.

Tester akumulatorów samochodowych MICRO-100 wykorzystuje najbardziej zaawansowaną technologię pomiaru konduktancji akumulatora, aby móc łatwo, szybko i dokładnie zmierzyć aktualną zdolność generowania prądu rozruchowego oraz ocenić kondycję akumulatora.
Pomiar konduktancji jest wykonywany poprzez przyłożenie napięcia przemiennego o znanej częstotliwości i amplitudzie do zacisków badanego akumulatora, następnie wykonywany jest pomiar wartości wymuszonego w ten sposób prądu AC. Wartość konduktancji jest wynikiem stosunku wartości prądu AC do wartości napięcia AC.
Metoda ta opisana jest szczegółowo w normie IEEE 1188-1996

Przyrząd wykrywa typowe awarie systemów rozruchowych oraz systemów ładowania pojazdów. Wyniki pomiarów pomagają personelowi dokonującemu przeglądów w szybkim i dokładnym identyfikowaniu problemów, dzięki czemu zapewnia szybką naprawę pojazdu.

Test akumulatora

Głównym celem testu akumulatora jest dokonanie analizy kondycji akumulatora w celu obliczenia aktualnego tzw. prądu CCA. Według normy SEA oznaczenie CCA (Cold Cranking Ampere capacity) wskazuje ile amperów akumulator może dostarczyć przez 30 sekund przy temperaturze -18°C. Inaczej mówiąc jest to wydajność prądowa przy rozruchu w niskiej temperaturze.

Przed pomiarem należy odczytać z akumulatora, według jakiej normy ma być zmierzony prąd rozruchowy, ponieważ w oznaczeniach akumulatorów funkcjonują różne normy np. DIN, SAE, etc., które zakładają odmienne warunki pomiaru. Na przykład dla akumulatora o pojemności 55 Ah prąd rozruchowy według DIN wynosi 266A, natomiast według normy SAE wynosi aż 423A.

Zadaniem okresowych testów jest wykrycie zużytego akumulatora i zastąpienie go nowym, zanim nastąpi nadmierna utrata zdolności dostarczania wymaganego prądu rozruchowego.

Test rozruchu

Test rozruchu jest wykonywany głównie w celu sprawdzenia rozrusznika. Poprzez badanie aktualnie wymaganego prądu rozruchowego oraz napięcia na rozruszniku możemy dowiedzieć się, czy rozrusznik pracuje poprawnie. Istnieje kilka powodów nieprawidłowego stanu rozrusznika: awaria systemu smarowania powodująca, że wzrasta moment obrotowy obciążenia rozrusznika lub wzrost tarcia wirnika samego rozrusznika.

Test ładowania

Test ładowania służy do sprawdzenia i analizy sytemu ładowania, obejmującego alternator, prostownik, diody prostownicze, etc., w ten sposób dowiadujemy się, czy napięcie wyjściowe alternatora jest normalne, diody prostownika działają prawidłowo oraz, czy prąd ładowania jest prawidłowy. Jeżeli jedna z wspomnianych części nie działa prawidłowo, wtedy będzie to prowadziło do nadmiernego lub niecałkowitego ładowania akumulatora. W następstwie akumulator zostanie szybko uszkodzony lub znacząco zostanie skrócony czas jego użytkowania lub innych odbiorników elektrycznych.

Cechy szczególne

- Badanie wszystkich typów kwasowo-ołowiowych akumulatorów rozruchowych, łącznie ze zwykłymi akumulatorami kwasowo-ołowiowymi, akumulatorami AGM z wypełnieniem z płyt lub zwojów spiralnych z maty szklanej, akumulatorów żelowych, etc.,
- Pomiar może być wykonywany na akumulatorze zamontowanym w samochodzie,
- Szybki, trwający zaledwie 3 sekundy, pomiar kondycji akumulatora,
- Bezpośrednie wykrywanie uszkodzonych celek,
- Zabezpieczenie przed podłączeniem z odwróconą polaryzacją, odwrotne podłączenie nie uszkadza przyrządu oraz nie wpływu na akumulator i pojazd,
- Bezpośredni test rozładowanego akumulatora, nie ma potrzeby pełnego ładowania akumulatora przed testem,
- Zawarte w przyrządzie normy pomiarowe obejmują najważniejsze obecnie normy akumulatorów: CCA, BCI, CA, MCA, JIS, DIN, IEC, EN, SAE, GB,
- Testuje akumulatory 12V w systemach ładowania 12V i 24V,
- Na wyniki pomiarów składają się:
     - Test akumulatora:
          - Procentowa ocena kondycji akumulatora,
          - Stan naładowania w procentach,
          - Zmierzona wartość aktualnego szczytowego prądu rozruchowego,
          - Rezystancja wewnętrzna akumulatora,
     - Test rozruchu:
          - Napięcie akumulatora podczas rozruchu,
          - Czas trwania rozruchu,
      - Test ładowania:
          - Napięcie akumulatora bez obciążenia,
          - Napięcie akumulatora pod obciążeniem,
          - Tętnienie napięcia ładowania,
- Funkcja automatycznej kompensacji temperaturowej.

Dane techniczne

- Zakres pomiaru napięcia: 8,0V ÷ 30V DC,
- Zakres temperatury: -20°C ÷ +50°C,
- Długość przewodów: 120cm,
- Przewody pomiarowe zakończone chwytakami Kelwina,
- Zasilanie: wykorzystuje energię badanego akumulatora,
- Materiał obudowy: tworzywo ABS odporne na kwasy,
- Zakresy pomiarowe MICRO-100:
      CCA           100 ÷ 800
      BCI            100 ÷ 800
      CA             100 ÷ 800
      MCA           100 ÷ 800
      DIN            100 ÷ 500
      EN             100 ÷ 800
      IEC            100 ÷ 500
      SAE           100 ÷ 800
      GB             100 ÷ 500
      JIS             26A17 ÷ 130E41L
- Testowanie obwodu ładowania: tak,
- Testowanie obwodu rozruchu: tak,
- Wbudowana drukarka: nie,
- Przystawka cęgowa: nie.

Więcej informacji:
http://www.tomtronix.pl/lancol/micro100.aspx

Dodaj plik...

Możesz skontaktować
się z firmą bezpośrednio
z poziomu tej strony.

Wystarczy, że skorzystasz
z powyższego formularza.

Kategorie produktu

Wystarczy, że skorzystasz z bezpłatnego zapytania ofertowego. Ty tylko wypełniasz formularz - my zajmujemy się resztą. Im więcej podasz szczegółów, tym bardziej precyzyjne odpowiedzi otrzymasz od dostawców.

Zamów bezpłatny e-Biuletyn i powiadomienia mailowe