Witaj Rejestracja

Nie jesteś zalogowany

Zaloguj się
Powrót do listy produktów Ostatnia aktualizacja: 2017-06-01

Lancol Micro-468A

Micro-468A
Micro-468A
Producent:
Lancol
Numer katalogowy:
Micro-468A

Przy kontakcie prosimy powołać się na serwis wodkaneko.pl

TOMTRONIX Aparatura Pomiarowa

Adres: Juliusza Jurczyńskiego 34, 92-306 Łódź
Nr telefonu: (42) 676-06-33; 674-74-55 Pokaż numer
Faks: (42) 674-74-55 Pokaż numer
Adres e-mail: handel@tomtronix.pl
WWW: www.tomtronix.pl

Profesjonalna instrukcja obsługi w języku polskim.

Tester akumulatorów to przyrząd niezbędny w każdym warsztacie samochodowym.

Tester akumulatorów samochodowych MICRO-468 wykorzystuje najbardziej zaawansowaną technologię pomiaru konduktancji akumulatora, aby móc łatwo, szybko i dokładnie zmierzyć aktualną zdolność generowania prądu rozruchowego oraz ocenić stan zużycia akumulatora.
Pomiar konduktancji jest wykonywany poprzez przyłożenie napięcia przemiennego o znanej częstotliwości i amplitudzie do zacisków badanego akumulatora, następnie wykonywany jest pomiar wartości wymuszonego w ten sposób prądu AC. Wartość konduktancji jest wynikiem stosunku wartości prądu AC do wartości napięcia AC.
Metoda ta opisana jest szczegółowo w normie IEEE 1188-1996

Przyrząd wykrywa typowe awarie systemów rozruchowych oraz systemów ładowania pojazdów. Wyniki pomiarów pomagają personelowi dokonującemu przeglądów w szybkim i dokładnym identyfikowaniu problemów, dzięki czemu zapewnia szybką naprawę pojazdu.

Test akumulatora

Głównym celem testu akumulatora jest dokonanie analizy kondycji akumulatora w celu obliczenia aktualnego tzw. prądu CCA. Według normy SEA oznaczenie CCA (Cold Cranking Ampere capacity) wskazuje ile amperów akumulator może dostarczyć przez 30 sekund przy temperaturze -18°C. Inaczej mówiąc jest to wydajność prądowa przy rozruchu w niskiej temperaturze.

Przed pomiarem należy odczytać z akumulatora, według jakiej normy ma być zmierzony prąd rozruchowy, ponieważ w oznaczeniach akumulatorów funkcjonują różne normy np. DIN, SAE, etc., które zakładają odmienne warunki pomiaru. Na przykład dla akumulatora o pojemności 55 Ah prąd rozruchowy według DIN wynosi 266A, natomiast według normy SAE wynosi aż 423A.

Zadaniem okresowych testów jest wykrycie zużytego akumulatora i zastąpienie go nowym, zanim nastąpi nadmierna utrata zdolności dostarczania wymaganego prądu rozruchowego.

Test rozruchu

Test rozruchu jest wykonywany głównie w celu sprawdzenia rozrusznika. Poprzez badanie aktualnie wymaganego prądu rozruchowego oraz napięcia na rozruszniku możemy dowiedzieć się, czy rozrusznik pracuje poprawnie. Istnieje kilka powodów nieprawidłowego stanu rozrusznika: awaria systemu smarowania powodująca, że wzrasta moment obrotowy obciążenia rozrusznika lub wzrost tarcia wirnika samego rozrusznika.

Test ładowania

Test ładowania służy do sprawdzenia i analizy sytemu ładowania, obejmującego alternator, prostownik, diody prostownicze, etc., w ten sposób dowiadujemy się, czy napięcie wyjściowe alternatora jest normalne, diody prostownika działają prawidłowo oraz, czy prąd ładowania jest prawidłowy. Jeżeli jedna z wspomnianych części nie działa prawidłowo, wtedy będzie to prowadziło do nadmiernego lub niecałkowitego ładowania akumulatora. W następstwie akumulator zostanie szybko uszkodzony lub znacząco zostanie skrócony czas jego użytkowania lub innych odbiorników elektrycznych.

Cechy szczególne

- Badanie wszystkich typów kwasowo-ołowiowych akumulatorów rozruchowych, łącznie ze zwykłymi akumulatorami kwasowo-ołowiowymi, akumulatorami AGM z wypełnieniem z płyt lub zwojów spiralnych z maty szklanej, akumulatorów żelowych, etc.,
- Pomiar może być wykonywany na akumulatorze zamontowanym w samochodzie,
- Bezpośrednie wykrywanie uszkodzonych celek,
- Zabezpieczenie przed podłączeniem z odwróconą polaryzacją, odwrotne podłączenie nie uszkadza przyrządu oraz nie wpływu na akumulator i pojazd,
- Bezpośredni test rozładowanego akumulatora, nie ma potrzeby pełnego ładowania akumulatora przed testem,
- Zawarte w przyrządzie normy pomiarowe obejmują najważniejsze obecnie normy akumulatorów: CCA, BCI, CA, MCA, JIS, DIN, IEC, EN, SAE, GB,
- Testuje akumulatory 12V w systemach ładowania 12V i 24V,
- Na wyniki pomiarów składają się:
      - Test akumulatora:
             - Procentowa ocena stanu akumulatora,
             - Stan naładowania w procentach,
             - Zmierzona wartość aktualnego szczytowego prądu rozruchowego,
             - Rezystancja wewnętrzna akumulatora,
      - Test rozruchu:
             - Napięcie akumulatora podczas rozruchu,
             - Czas trwania rozruchu,
      - Test ładowania:
             - Napięcie akumulatora bez obciążenia,
             - Napięcie akumulatora pod obciążeniem,
             - Tętnienie napięcia ładowania,
- Posiada dodatkową funkcję pomiaru temperatury.

Dane techniczne

- Zakres pomiaru napięcia: 2,0V ÷ 30V DC,
- Zakres pomiaru temperatury: -18°C ÷ +70°C,
- Długość przewodów: 120cm,
- Zasilanie: wykorzystuje energię badanego akumulatora oraz wewnętrzną baterię 9V,
- Materiał obudowy: tworzywo ABS odporne na kwasy,
- Wymiary: 245 x 105 x 50mm,
- Waga: 720g,
- Zakresy pomiarowe MICRO-468:
        CCA          100 ÷ 2000
        DIN           100 ÷ 1400
        EN            100 ÷ 2000
        IEC           100 ÷ 1400
        SAE          100 ÷ 2000
        JIS            26A17 ÷ 245H52,
- Testowanie obwodu ładowania: tak,
- Testowanie obwodu rozruchu: tak,
- Wbudowana drukarka: brak,
- Przystawka cęgowa: brak.

Więcej informacji:
http://www.tomtronix.pl/lancol/micro468.aspx

Dodaj plik...

Możesz skontaktować
się z firmą bezpośrednio
z poziomu tej strony.

Wystarczy, że skorzystasz
z powyższego formularza.

Kategorie produktu

Wystarczy, że skorzystasz z bezpłatnego zapytania ofertowego. Ty tylko wypełniasz formularz - my zajmujemy się resztą. Im więcej podasz szczegółów, tym bardziej precyzyjne odpowiedzi otrzymasz od dostawców.

Zamów bezpłatny e-Biuletyn i powiadomienia mailowe