Powrót do kalendarium Ostatnia aktualizacja: 2011-12-30
III KONFERENCJA NAUKOWO - TECHNICZNA Awarie, Zagrożenia - Systemy Kontroli i Monitoringu WOD - KAN
Awarie, zagrożenia to sytuacje, z jakimi muszą się mierzyć przedsiębiorstwa wod-kan. Ale nie tylko takie kwestie poruszane są przy okazji takich zdarzeń. Klientów interesuje to, co dzieje się w tych przedsiębiorstwach, a kiedy tylko słyszą o jakichś niesprzyjających zdarzeniach, to od razu pojawiają się niedomówienia, które szybko przeradzają się w plotkę. Myślę, że tego typu konferencje,są idealną okazją do pokazania rozwiązań, z jakich mogą skorzystać przedsiębiorstwa.

Awaria to częsty problem przedsiębiorstw. Szczególnie na terenach dużych aglomeracji. Pojawia się kwestia, jak szybko znaleźć źródło awarii i jak najszybciej je unieszkodliwić. Swoim rozwiązaniem podzielił się Krzysztof Nikiel z AQUA Bielsko-Biała. System GIS zastosowany w tym przedsiębiorstwie pomaga w monitorowaniu zdarzeń na przykładzie awarii. Okazuje się, że ten system sprawdza się również w Katowickich Wodociągach, ponieważ w ramach projektu system GIS jest rozbudowywany. Ale to nie jedyne rozwiązanie. Opracowanie modelu hydraulicznego sieci ma pomóc Katowickim Wodociągom, aby jak najbardziej prawidłowo i kompletnie uzupełnić bazy danych. Zapewni to możliwość rzetelnego zasymulowania pracy sieci – informują Mariusz Pluta i Jakub Bierut - przedstawiciele Katowickich Wodociągów. Potwierdza to, jak ważny jest system monitorowania sieci wod-kan, aby zapanować nad awariami sieci. Rozwiązania w tym zakresie zaproponowała m.in. firma "Złote Runo" Sp. z o.o., jak również MC-Bauchemie Sp. z o.o.

Z problemem awarii wiąże się również kwestia zużycia wody. W takich sytuacjach jej straty są ogromne. Dlatego opomiarowanie zużycia wody ma ważne znaczenie – jak pokazał Wojciech Koral, przedstawiciel PWiK Gliwice. Na przykładzie doświadczeń PWiK Gliwice mogliśmy zobaczyć, jak ważną kwestią jest zużycie wody, również w kontakcie z klientami. Ponieważ odbiorcy twierdzą, że nie zużyli tyle wody i tu tworzy się problem – dodaje Wojciech Koral. Wydzielone opomiarowane strefy zasilania – właśnie takie rozwiązanie zdalnego odczytu opomiarowania zaleca Wojciech Koral. Badania na jednym z osiedli Gliwic pokazały, że montaż indywidualnych wodomierzy daje prawidłowy odczyt poboru wody, a co za tym idzie zadowolenie klientów. A przecież to oni są głównymi odbiorcami i o nich muszą dbać przedsiębiorstwa. Czyli mamy kolejne potwierdzenie, że monitoring sieci daje duże możliwości przedsiębiorstwom wod-kan. Choć wydawałoby się, że „dostawcy wody” mają już problem z głowy, to pozostaje jeszcze kwestia niepoprawnego montażu urządzeń. Zabawne, prawda? Ale cóż, to dzieje się naprawdę. Nawet nowoczesne rozwiązania i urządzenia nie załatwią problemu. Bo pozostaje jeszcze kwestia dobrze zamontowanego - nowoczesnego urządzenia.

Jak powinny zachowywać się przedsiębiorstwa w sytuacjach kryzysowych, do których można zaliczyć również awarie sieci? Media tylko czekają na takie zdarzenia, a wręcz nawet je wyolbrzymiają. A przecież takie „nowinki” od razu trafiają do odbiorców. A to napędza już tylko lawinę nieporozumień. A nawet czasem burzy już dobrze zbudowaną relację przedsiębiorstwo – klient. Dlatego bardzo ważna jest komunikacja z mediami. Jak przygotować się do takiej rozmowy z mediami pokazała Magdalena Fudala, wymieniając kilka istotnych zasad w komunikacji z mediami – ale też, co najważniejsze, jak najskuteczniej przeciwdziałać kryzysowi. Bo – jak sama przyznała Magdalena Fudala – „lepiej zapobiegać pożarom niż je gasić”. Swoimi doświadczeniami podzielił się również Konrad Antkowiak, rzecznik prasowy MPWiK Wrocław, który zalecał, aby przedsiębiorstwa same sprzedawały informacje, oczywiście tylko te, które sprzyjają i pomagają w budowaniu dobrego wizerunku firmy. Przykłady kampanii, jakie były realizowane przez MPWiK Wrocław, miały za zadanie przybliżenie inwestycji realizowanych przez przedsiębiorstwo, co przyniosło pożądane efekty. Ale nie tylko we Wrocławiu. Anna Wilk z Katowickiej Infrastruktury Wodociągowo-Kanalizacyjnej pokazała na przykładzie realizowanego projektu, jak prowadzona była kampania informacyjna i konsultacje społeczne w Katowicach. Organizowana odpowiednia ilość spotkań dla odbiorców, mieszkańców dała możliwość pokazania dokładnego przebiegu realizowanych inwestycji, jak również umożliwiła przeprowadzenie badań ankietowych, co przyniosło doprecyzowanie szczegółów przygotowywanego projektu. Takie działania są kolejnym dowodem na to, jak ważna jest dobrze prowadzona konsultacja społeczna w budowaniu relacji z klientami.

Kategoria wydarzenia:

Z życia branży

Terminy wydarzenia

Organizator

BMP

BMP Sp. z o.o.

Adres: Cedzyna

Nr telefonu: (032) 415 97 74 Skopiuj

Nr telefonu: 414 97 83 Skopiuj

Nr telefonu: 415 33 17 Skopiuj

Nr telefonu: 415 29 21 Skopiuj

E-mail: biuro@e-bmp.pl Skopiuj
WWW: www.e-bmp.pl

Przy kontakcie powołaj się na portal wodkaneko.pl

Subskrybuj newsletter

Zamów bezpłatny e-Biuletyn i powiadomienia mailowe