Powrót do listy wiadomości
Dodano: 2006-09-26 | Ostatnia aktualizacja: 2006-09-26
Boom na wodę mineralną
Boom na wodę mineralną
Najwięcej nowych klientów firmy produkujące wodę w butelkach znalazły w Bułgarii (22 procentowy wzrost). Kolejnymi krajami pod względem wzrostu sprzedaży były: Węgry, Estonia oraz Rosja. W 11 z 15 analizowanych rynków wzrost był powyżej 5 procent. Ze średnią 33 litrów wody mineralnej wypijanych corocznie przez statystycznego mieszkańca Europy Środkowowschodniej, nadal istnieje duży potencjał wzrostu (w krajach Europy Zachodniej jest to 108 litrów). Ten potencjał wynikający ze zwiększonej świadomości walorów wody mineralnej zauważyli wielcy światowi producenci: Nestlé Waters, Danone, Coca-cola, PepsiCo. „Wielka czwórka” umocniła w ostatnim roku swoją obecność na wschodzących rynkach Europejskich. Eksperci z firmy Zenith Research przewidują, że w najbliższych latach najwięksi gracze na rynku wody mineralnej dokonywać będą przejęć mniejszych firm. Równocześnie agresywna polityka cenowa prowadzić będzie do dalszego zwiększania sprzedaży.
(pj)
Kategoria wiadomości:
Z życia branży
- Źródło:
- The Budapest Sun
Komentarze (0)
Czytaj także
-
ZAKŁADY WODOCIĄGOWE PROMUJĄ SWOJĄ WODĘ
W Polsce od wielu lat panuje przeświadczenie, że woda z sieci wodociągowej jest złej jakości i nie nadaje się do bezpośrednio spożycia bez...
-
Mikrobohaterowie – mikroorganizmy w procesie oczyszczania ścieków
Dowiedz się, jak bakterie tlenowe i beztlenowe, grzyby filtracyjne, wodorosty i inne organizmy wspierają efektywne usuwanie zanieczyszczeń w...