Powrót do listy wiadomości Dodano: 2006-09-26  |  Ostatnia aktualizacja: 2006-09-26
Boom na wodę mineralną
Boom na wodę mineralną
Boom na wodę mineralną
Sprzedaż wody mineralnej w butelkach w krajach postkomunistycznych osiągnęła wartość 10 miliardów litrów, oznacza to 9-procentowy wzrost w 2005 roku w porównaniu z rokiem poprzednim. Polska była jej największym konsumentem z udziałem w rynku na poziomie 23 procent, druga była Rosja (21%) oraz Rumunia (10%).

Najwięcej nowych klientów firmy produkujące wodę w butelkach znalazły w Bułgarii (22 procentowy wzrost). Kolejnymi krajami pod względem wzrostu sprzedaży były: Węgry, Estonia oraz Rosja. W 11 z 15 analizowanych rynków wzrost był powyżej 5 procent. Ze średnią 33 litrów wody mineralnej wypijanych corocznie przez statystycznego mieszkańca Europy Środkowowschodniej, nadal istnieje duży potencjał wzrostu (w krajach Europy Zachodniej jest to 108 litrów). Ten potencjał wynikający ze zwiększonej świadomości walorów wody mineralnej zauważyli wielcy światowi producenci: Nestlé Waters, Danone, Coca-cola, PepsiCo. „Wielka czwórka” umocniła w ostatnim roku swoją obecność na wschodzących rynkach Europejskich. Eksperci z firmy Zenith Research przewidują, że w najbliższych latach najwięksi gracze na rynku wody mineralnej dokonywać będą przejęć mniejszych firm. Równocześnie agresywna polityka cenowa prowadzić będzie do dalszego zwiększania sprzedaży.

(pj)

Kategoria wiadomości:

Z życia branży

Źródło:
The Budapest Sun
urządzenia z xtech

Interesują Cię ciekawostki i informacje o wydarzeniach w branży?
Podaj swój adres e-mail a wyślemy Ci bezpłatny biuletyn.

Komentarze (0)

Możesz być pierwszą osobą, która skomentuje tę wiadomość. Wystarczy, że skorzystasz z formularza poniżej.

Wystąpiły błędy. Prosimy poprawić formularz i spróbować ponownie.
Twój komentarz :

Czytaj także