Reklama: Chcesz umieścić tutaj reklamę? Zapraszamy do kontaktu »
Powrót do listy wiadomości Dodano: 2007-08-14  |  Ostatnia aktualizacja: 2007-08-14
Prawo: nazwa wody mineralnej nie może wprowadzać w błąd
Kolegium Orzekające Urzędu Patentowego, przypomniało że producent nie może w nazwie wody mineralnej używać słów, które wprowadzają jego klientów w błąd co do pochodzenia geograficznego wody.

Przedsiębiorstwo Uzdrowisko Szczawnica zakwestionowało, ważność znaku "Szczawnicki Zdrój", pod jaką krakowska spółka Goldfruckt, zarejestrowała wodę mineralną. Przedsiębiorstwo bowiem, posiada koncesję na wydobywanie wód na terenie tego miasta. Jego zdaniem spółka wprowadza swoich klientów w błąd co do pochodzenia wody i psuje renomę Szczawnicy. Wodę wydobywają w innym miejscu w Krościenku nad Dunajcem. Jednocześnie zamieszcza na butelce wizerunek pijalni wody ze Szczawnicy oraz podaje informacje na temat tego miasta. Odpierając zarzuty krakowska spółka twierdziła, że odwiert, z którego korzysta, nazywa się Zdrój, a woda pochodzi z pokładów, które geolodzy nazywają szczawnickimi.

Początkowo Kolegium Orzekające UP, nie podzieliło zarzutów szczawnickiego przedsiębiorstwa i nie unieważniło znaku. Sprawa trafiła więc do wojewódzkiego sądu administracyjnego, który uchylił decyzję i sprawę przekazał do ponownego rozpoznania. W jego opinii nazwa wody może mylnie sugerować, że woda jest ze Szczawnicy.

Po powtórnej decyzji Kolegium Orzekającego UP, znak został unieważniony. Zarzut Uzdrowiska został podzielony przez Kolegium, co do wprowadzania w błąd osób kupujących wodę. Przymiotnik "szczawnicki" wyraźnie sugeruje jej pochodzenie geograficzne.

(mm)

Kategoria wiadomości:

Z życia branży

Źródło:
rzeczpospolita.pl
urządzenia z xtech

Interesują Cię ciekawostki i informacje o wydarzeniach w branży?
Podaj swój adres e-mail a wyślemy Ci bezpłatny biuletyn.

Komentarze (0)

Możesz być pierwszą osobą, która skomentuje tę wiadomość. Wystarczy, że skorzystasz z formularza poniżej.

Wystąpiły błędy. Prosimy poprawić formularz i spróbować ponownie.
Twój komentarz :

Czytaj także