
Unilever postanowił skorzystać z metody crowdsourcingu i zwrócić się do internautów z prośbą o pomoc w opracowaniu pierwszego na świecie prysznicu, który zużywając mniej wody równie skutecznie spełniałby swoje zadania, a przy tym jego produkcja była opłacalna.
Używanie prysznicu w mieszkaniach pochłania większą część ogółu energii zużywanej podczas używania produktów prysznicowych. Nowa inicjatywa ma pozwolić firmie Unilever na wzięcie większej odpowiedzialności za sposób, w jaki korzysta się z jej produktów.
Według Michiela Leijnse, odpowiedzialnego w firmie za innowacje, technologia prysznicowa nie zmieniła się od dziesięcioleci: "Podczas brania prysznicu zużywa się pokaźne ilości wody, która wcześniej musi zostać podgrzana, co także wymaga znacznych ilości energii. Poza tym nie jest to zbyt dobre dla skóry. W ramach naszych wysiłków na rzecz uczynienia miejsc, w których żyjemy, bardziej ekologicznymi, chcielibyśmy udoskonalić prysznic w taki sposób, aby zredukować jego wpływ na środowisko i jednocześnie uczynić go wygodniejszym dla użytkownika."
Unilever uważa, że za pomocą metody crowdsourcingu da się wypracować spójne rozwiązanie dla tak złożonego problemu. Inspiracją dla tej inicjatywy było zawiązanie partnerstwa między Unileverem a wirtualną społecznością konsumencką eYeka liczącą ponad 250 tys. członków z całego świata. Wszyscy oni będą mieli szansę na realny wpływ na projketowanie produktów firmy.
(mk)
Kategoria wiadomości:
Inne
- Źródło:
- edie.net

Komentarze (0)
Czytaj także
-
Technologie wodne w domu a zużycie energii
W świecie, gdzie zasoby naturalne stają się coraz bardziej ograniczone, a troska o środowisko przestaje być jedynie modnym hasłem, ale...
-
Pompy membranowe – dobrze dobrane, zapewnią nam długą i bezobsługową pracę
Obecnie przy wielu procesach produkcyjnych, wykorzystuje się specyficzne ciecze – kwasy, zasady, różnego rodzaju roztwory, zawiesiny czy...
-
-