Reklama: Chcesz umieścić tutaj reklamę? Zapraszamy do kontaktu »
Powrót do listy wiadomości Dodano: 2011-12-29  |  Ostatnia aktualizacja: 2011-12-29
Saur Neptun Gdańsk wśród najlepszych w 2011 roku
Saur Neptun Gdańsk wśród najlepszych w 2011 roku
Saur Neptun Gdańsk wśród najlepszych w 2011 roku
Mijający rok 2011 gdańska spółka wodociągowa może zaliczyć do udanych. W dniach 18-19 kwietnia 2011 r. Saur Neptun Gdańsk uczestniczył w Światowym Szczycie Wody w Berlinie. Jako jedna z siedmiu firm wodociągowych na świecie otrzymała nominację w kategorii „Wyzwanie efektywności”, rywalizując z firmami z Brazylii, Bangladeszu, USA (Kansas City i Arizona), Rumunii i Algierii.

Wyróżnienie przyznano za całokształt działań na rzecz podnoszenia efektywności i za skok jakościowy w produkcji wody pitnej, która w Gdańsku i Sopocie nadaje się do picia prosto z kranu. To pierwsza w historii tego wydarzenia polska spółka wodociągowa, której osiągnięcia doceniono nominacją do Global Water Awards.

Rok 2011 upłynął także jako rok doskonalenia nowego systemu zarządzania wszystkim pracami eksploatacyjnymi. Projekt Centrum Działań Operacyjnych (CDOP) wkroczył w nową fazę, udowadniając swoją przydatność jako narzędzia optymalizacji pracy ekip. Uruchomiony pod koniec ubiegłego roku eBOK i akcja promocyjna zachęcająca klientów do rezygnacji z faktury tradycyjnej na rzecz ekofaktury zaowocowała coraz większą liczbą klientów, którzy mają dostęp do rozliczeń ze spółką przez Internet. Rok 2011 to także włączenie do eksploatacji pięciu - trzech nowych i dwóch zmodernizowanych - ujęć wody w Gdańsku. Zostały one przekazane do eksploatacji przez inwestora, Gdańską Infrastrukturę Wodociągowo – Kanalizacyjną.

Jeszcze o CDOP
Centrum działa pełną parą od 1 stycznia 2011 roku. Wśród efektów jego funkcjonowania na pewno można wymienić oszczędności paliwa dzięki zastosowaniu systemu GPS w pojazdach i ograniczenie strat wody na sieci do najniższego poziomu od momentu powstania spółki, czyli od 1992 roku.

Działania planistów w CDOP wspomagane są przez system informatyczny, umożliwiający ręczne bądź automatyczne planowanie prac na podstawie informacji o dostępności zasobów (osób lub brygad) oraz uwzględniający wymagane kompetencje do realizacji tych prac. Dane o realizacji prac są następnie automatycznie przekazywane do wykorzystywanego od kilku lat programu służącego do ewidencjonowania. Urządzenia te dają też możliwość korzystania, z dowolnego miejsca, z informacji zawartych w systemie Net&GIS.

Opomiarowanie sieci
W 2011 roku zakończono próby eksploatacyjne systemu opomiarowania sieci wodociągowej w Gdańsku, który zrealizowano w ramach Gdańskiego projektu wodnościekowego. W tej chwili działa 45 sektorów, w tym: 32 na sieci gdańskiej, 11 na hydroforniach i reduktorach, 2 na ujęciach lokalnych. W terenie stale pracuje jedna brygada, której zadaniem jest poszukiwanie przecieków nieujawnionych. Efektem jej pracy jest wykrycie 56 przecieków i tym samym oszczędność ok. 270.000 m3 wody.

Wskaźnik strat wody na sieci wyniesie w roku 2011 ok. 7,1-7,2 m3/d/km i będzie to najlepszy wskaźnik, jaki SNG osiągnęło od momentu powstania spółki w 1992 r.

Obsługa klienta
W grudniu 2010 roku spółka uruchomiła Elektroniczne Biuro Obsługi Klienta i zaproponowała swoim klientom korzystanie z ekofaktury. Możliwość korzystania z dostępu do rozliczeń ze spółką przez internet spotkało się z niespodziewanie dużym odzewem. W tej chwili z usług elektronicznego Biura Obsługi Klienta korzysta prawie 1800 klientów, co stanowi ok. 6% ogółu klientów w Gdańsku i Sopocie i to zaledwie po 11 miesiącach od uruchomienia. Wystawiono 600 ekofaktur i z miesiąca na miesiąc ta liczba rośnie. Czas pokazał, że była to słuszna decyzja.

Opinia mieszkańców Gdańska i Sopotu
Spółka co dwa lata przeprowadza badania opinii publicznej mieszkańców Gdańska i Sopotu, dotyczące m.in. oceny jakości wody. W tegorocznych badaniach aż 98% mieszkańców Sopotu oceniło jakość wody jako bardzo dobrą lub raczej dobrą. Jest to 5% więcej niż przed dwoma laty. Podobny wzrost odsetka ocen pozytywnych zanotowano także wśród konsumentów w Gdańsku. 77% ankietowanych konsumentów wody w Gdańsku oceniło jakość wody pozytywnie. Począwszy od 2009 roku wprowadzono nowe pytania o smak, zapach i kolor wody w kranie. Wartość wszystkich spośród tych trzech wskaźników uległa w badaniach tegorocznych poprawie. Odsetek pozytywnych ocen smaku wody w Gdańsku wzrósł z 49% (2009 r.) do 64% (2001 r.), zaś w Sopocie z 83% do 90%. Odsetek pozytywnych ocen zapachu wody wzrósł a analogicznym okresie z 66% do 75% w Gdańsku i z 81% do 93% w Sopocie. Odsetek pozytywnych ocen koloru wody wzrósł natomiast w latach 2009-2011 w Gdańsku z 75% do 82%, zaś w Sopocie z 93% do 97%.

Saur Neptun Gdańsk:
• Jest częścią grupy Saur, która obsługuje łącznie 12 mln klientów,
• Obsługuje 500 000 mieszkańców,
• Eksploatuje łącznie 1377 km sieci wodociągowej i 1175 km sieci kanalizacyjnej Gdańska i Sopotu,
• Produkuje rocznie 26 mln m3 wody i odbiera 34 mln m3 ścieków,
• Laboratorium posiada akredytację PCA nr AB 216,
• Zatrudnia 559 osób, /stan na 30.11.2011 r. /.

(xt)

Kategoria wiadomości:

Z życia branży

Źródło:
Saur Neptun Gdańsk
urządzenia z xtech

Interesują Cię ciekawostki i informacje o wydarzeniach w branży?
Podaj swój adres e-mail a wyślemy Ci bezpłatny biuletyn.

Komentarze (0)

Możesz być pierwszą osobą, która skomentuje tę wiadomość. Wystarczy, że skorzystasz z formularza poniżej.

Wystąpiły błędy. Prosimy poprawić formularz i spróbować ponownie.
Twój komentarz :

Czytaj także