Reklama: Chcesz umieścić tutaj reklamę? Zapraszamy do kontaktu »
Powrót do listy wiadomości Dodano: 2012-11-09  |  Ostatnia aktualizacja: 2012-11-09
Światowe marki dbają o efektywne i ekologiczne użytkowanie wody
Światowe marki dbają o efektywne i ekologiczne użytkowanie wody
Światowe marki dbają o efektywne i ekologiczne użytkowanie wody

Znana firma odzieżowa, Marks & Spencer, zapowiedziała, że do 2020 roku wyeliminuje używane w trakcie produkcji substancje chemiczne zanieczyszczające wodę. Tym samym znana brytyjska firma stała się siódmą marką, która pozytywnie odpowiedziała na apele kampanii Greenpeace, rozpoczętej w zeszłym roku po doniesieniach o skażeniach wody w Chinach w rejonie fabryk produkujących tekstylia. 

 Obietnica rezygnaji z toksycznych substancji stanowiących zagrożenie dla zasobów wodnych to nie jedyne działania na rzecz środowiska, jakie podejmuje M&S. Firma korzysta także m. in. z najbardziej ekologicznej metody barwienia ubrań, tzw. metody zimnoinawojowej. Polega ona na nasycaniu tkaniny w zawierającej barwnik kąpieli, nawinięciu na tokę i pozostawieniu na co najmniej 12 godzin, aż do utrwalenia koloru.  „Zastosowanie tej metody pozwala na redukcję zużywanej wody o połowę, a emitowanego do atmosfery dwutlenku węgla o 30 proc." - tłumaczy Mark Summer, menedżer ds. wprowadzenia zrównoważonej polityki w M&S.

 Inną strategię oszczędzania wody zaproponował szwedzki producent mebli, IKEA. Oprócz obietnicy opracowania rozwiązań, które zmniejszą jej zużycie i poprawią jakość jej oczyszczania w trakcie produkcji, firma zapowiedziała wprowadzenie innowacji, które będą zachęcać także klientów do oszczędzania wody.

 (rw)

Kategoria wiadomości:

Z życia branży

Źródło:
edie.net
urządzenia z xtech

Interesują Cię ciekawostki i informacje o wydarzeniach w branży?
Podaj swój adres e-mail a wyślemy Ci bezpłatny biuletyn.

Komentarze (0)

Możesz być pierwszą osobą, która skomentuje tę wiadomość. Wystarczy, że skorzystasz z formularza poniżej.

Wystąpiły błędy. Prosimy poprawić formularz i spróbować ponownie.
Twój komentarz :

Czytaj także