Reklama: Chcesz umieścić tutaj reklamę? Zapraszamy do kontaktu »
Powrót do listy wiadomości Dodano: 2007-06-15  |  Ostatnia aktualizacja: 2007-06-15
Coca-Cola przeznaczy 20 mln dolarów na ochronę zasobów wodnych
Coca-Cola przeznaczy 20 mln dolarów na ochronę zasobów wodnych
Coca-Cola przeznaczy 20 mln dolarów na ochronę zasobów wodnych
Coca-Cola, największy na świecie producent napojów zamierza przeznaczyć 20 mln dolarów w ciągu 5 lat na ochronę światowych zasobów wodnych. Jest to zarazem część planu firmy zakładającego walkę z globalnym ociepleniem oraz z ograniczeniami w rozwoju gospodarek krajów rozwijających się.

Firma, która wydaje co roku 80 mln dolarów na cele charytatywne chce mieć pewność, że do 2010 roku produkowane przez jej zakłady ścieki będą do tego stopnia czyste, że nie będą miały wpływu na środowisko naturalne. Coca-Cola w ubiegłym roku zużyła 290 milionów m sześc. wody do produkcji swoich napojów, z czego 114 mln stanowiły same napoje, reszta natomiast został zużyta w procesach produkcji. Firmie udało się w ciągu ostatnich pięciu lat obniżyć ilość wody koniecznej do wyprodukowania 1 litra napoju z 3,14 do 2,54 l.

Większość z 20 mln dolarów przeznaczonych będzie na inwestycje mające wpływ na stan 7 największych zlewni rzek na świecie takich jak: Jangcy, Mekong, Rio Grande, Rio Bravo.

Carter Roberts, prezydent World Wildlife Fund (WWF) twierdzi, że czołowe firmy świata dostrzegają podstawową matematykę, jaka idzie za analizami wzrostu populacji ludzi na naszej planecie, który wraz ze wzrostem konsumpcji doprowadzić może do zagłady Ziemi. Firmy, które chcą się rozwijać, muszą dostrzegać to zagrożenie i wypracować bardziej efektywne modele rozwoju.

(pj)

Kategoria wiadomości:

Z życia branży

Źródło:
iht.com
urządzenia z xtech

Interesują Cię ciekawostki i informacje o wydarzeniach w branży?
Podaj swój adres e-mail a wyślemy Ci bezpłatny biuletyn.

Komentarze (0)

Możesz być pierwszą osobą, która skomentuje tę wiadomość. Wystarczy, że skorzystasz z formularza poniżej.

Wystąpiły błędy. Prosimy poprawić formularz i spróbować ponownie.
Twój komentarz :

Czytaj także