Powrót do listy wiadomości Dodano: 2012-08-06  |  Ostatnia aktualizacja: 2012-08-08
Europejski rynek pomp. Łakomy, choć trudny kąsek
Europejski rynek pomp. Łakomy, choć trudny kąsek
Europejski rynek pomp. Łakomy, choć trudny kąsek

Przychody europejskiego rynku pomp dla sektora ropy i gazu wyniosą w 2015 roku 1,483 miliarda euro, czytamy w najnowszym raporcie, przygotowanym przez analityków z Frost & Sullivan. Dla porównania, wartość sprzedaży w 2010 roku wyniosła 1,347 miliarda euro.

Sektor ropy i gazu mocno odczuwał w ostatnim dziesięcioleciu niestabilność ekonomiczną regionu oraz duże wahania cen tych surowców. Niemniej jednak, pomimo okresowych trudności popyt na pompy stale rośnie. Przez te lata natomiast kluczowymi czynnikami decydującymi o sukcesie dostawców pomp jest niezawodność urządzeń, ich energooszczędność, warunki eksploatacji i bezpieczeństwo.

„Unijna polityka wmuszająca stosowanie energooszczędnych silników i napędów z pewnością spowoduje wzrost popytu na pompy w sektorze ropy i gazu." – stwierdził Ashwin Annareddy z Frost & Sullivan. „Producenci pomp są gotowi odpowiedzieć na potrzebę innowacyjnych i energooszczędnych produktów inteligentnymi pompami, które pozwalają oszczędzić duże ilości energii. W średniej i długiej perspektywie, na rynku pojawiać się będzie coraz więcej produktów energooszczędnych." – dodał.

Konkurencyjne środowisko europejskiego sektora ropy i gazu zdominowane jest przez duże korporacje. Tańsi producenci pomp z Azji nie są w stanie utrzymać się na rynku przez utrzymujący się pogląd o tym, że tańsze produkty są z definicji gorsze.

„Większość pomp wykorzystywanych w sektorze ropy i gazu w Europie, to pompy API 610, które spełniają ekstremalnie wysokie standardy dotyczące produkcji i bezpieczeństwa." – stwierdził Annareddy. „Bardzo restrykcyjne regulacje dotyczące sektora ropy i gazu sprawiają, że użytkownicy nie chcą ryzykować kupując pompy producentów z Azji." – dodał.

Walka o zadowolenie klienta jest dla producentów pomp nie lada wyzwaniem, a jest ona kluczowa z punktu widzenia budowania długofalowych, opłacalnych relacji zachęcających klientów do lojalności.

„Użytkownicy oczekują już nie tylko wysokiej jakości produktu, ale i całej gamy usług idących w parze." – stwierdził Annareddy. „Dostawcy muszą również sprostać oczekiwaniom dotyczącym personelu świadczącego usługi oraz ich punktualności." – dodał.

Europejscy producenci zmuszeni są też stale wprowadzać na rynek nowości, nakierowane głównie na poprawę energooszczędności, współczynnika ceny do wydajności oraz usług posprzedażowych.

(lk)

Kategoria wiadomości:

Z życia branży

Źródło:
Automation
urządzenia z xtech

Interesują Cię ciekawostki i informacje o wydarzeniach w branży?
Podaj swój adres e-mail a wyślemy Ci bezpłatny biuletyn.

Komentarze (0)

Możesz być pierwszą osobą, która skomentuje tę wiadomość. Wystarczy, że skorzystasz z formularza poniżej.

Wystąpiły błędy. Prosimy poprawić formularz i spróbować ponownie.
Twój komentarz :

Czytaj także