Powrót do listy wiadomości
Dodano: 2006-10-16 | Ostatnia aktualizacja: 2006-10-16
Nowa magistrala burzowa w Częstochowie
W centrum Częstochowy budowana jest nowa magistrala burzowa. W ubiegłym tygodniu zajęte przez robotników zostały tory tramwajowe przed dworcem PKP oraz wjazd na pl. Rady Europy. Wkrótce skończą się problemy z powodziami nawiedzającymi kilka razy w roku al. Wolności.
Firma Metro połączyła wybudowaną jeszcze w 1996 r. pod placem przydworcowym kanalizację – do ubiegłego tygodnia nieczynną i zaślepioną – z rurociągami pod al. Wolności. Nie można było tego zrobić wcześniej, ponieważ sieć kanalizacyjna pod al. Wolności nie była w stanie przyjąć tak dużych ilości wody. Kilka razy do roku objawiało się to powodziami - ostatnią odnotowano w sierpniu, poprzednią - pod koniec czerwca.
Budowę nowego rurociągu, odprowadzającego wody deszczowe z południowej części śródmieścia do Warty, rozpoczęto w 2001 r. Na osi ul. Sobieskiego pod torami kolejowymi zbudowano wtedy - metodą górniczą, bez rozkopywania powierzchni ziemi i niszczenia infrastruktury naziemnej - rurę o średnicy 1,8 m. Niestety po tym musiano wstrzymać prace z powodu braku pieniędzy. Odcinek magistrali burzowej w tym miejscu kosztował aż 6,3 mln zł, a na doprowadzenie inwestycji do końca potrzeba było jeszcze 14 mln zł.
Prace udało się wznowić w ubiegłym roku po przyznaniu dotacji w wysokości dwóch trzecich kosztów z unijnemu funduszu Ispa. Przedsiębiorstwo Robót Górniczych "Metro" (znane z budowy warszawskiej kolei podziemnej) łączy obecnie zbudowane wcześniej odcinki kanalizacji oraz kontynuuje budowę burzowej magistrali w kierunku Warty.
(pj)
Firma Metro połączyła wybudowaną jeszcze w 1996 r. pod placem przydworcowym kanalizację – do ubiegłego tygodnia nieczynną i zaślepioną – z rurociągami pod al. Wolności. Nie można było tego zrobić wcześniej, ponieważ sieć kanalizacyjna pod al. Wolności nie była w stanie przyjąć tak dużych ilości wody. Kilka razy do roku objawiało się to powodziami - ostatnią odnotowano w sierpniu, poprzednią - pod koniec czerwca.
Budowę nowego rurociągu, odprowadzającego wody deszczowe z południowej części śródmieścia do Warty, rozpoczęto w 2001 r. Na osi ul. Sobieskiego pod torami kolejowymi zbudowano wtedy - metodą górniczą, bez rozkopywania powierzchni ziemi i niszczenia infrastruktury naziemnej - rurę o średnicy 1,8 m. Niestety po tym musiano wstrzymać prace z powodu braku pieniędzy. Odcinek magistrali burzowej w tym miejscu kosztował aż 6,3 mln zł, a na doprowadzenie inwestycji do końca potrzeba było jeszcze 14 mln zł.
Prace udało się wznowić w ubiegłym roku po przyznaniu dotacji w wysokości dwóch trzecich kosztów z unijnemu funduszu Ispa. Przedsiębiorstwo Robót Górniczych "Metro" (znane z budowy warszawskiej kolei podziemnej) łączy obecnie zbudowane wcześniej odcinki kanalizacji oraz kontynuuje budowę burzowej magistrali w kierunku Warty.
(pj)
Kategoria wiadomości:
Z życia branży
- Źródło:
- Gazeta.pl

Komentarze (0)
Czytaj także
-
Uzdatnianie wody pitnej, a wody procesowej
Woda jest nieodłącznym elementem życia i działalności przemysłowej. Jednak ta pochodząca z naturalnych ujęć rzadko nadaje się do bezpośredniego...
-
Raport: "Podatek od deszczu" zdobywa popularność w Polsce
Przedsiębiorstwa wodociągowo-kanalizacyjne w wielu rejonach Polski wprowadzają opłaty za odprowadzanie wód opadowych z posesji. Opłaty naliczane...
-
-
-
-