
Gminna Spółka Komunalna w Lisiej Górze (woj. małopolskie) zawierała umowy o dostawie wody i odbiorze ścieków, w których znajdowały się niekorzystne dla konsumentów klauzule dotyczące określania terminu płatności. Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów zobowiązała spółkę do zmiany umów.
GSK żądała od klientów, aby regulowali oni rachunki za wodę i ścieki w ciągu 14 dni od dnia ich wystawienia. Zgodnie z przepisami termin ten powinien być jednak liczony od dnia wysłania faktury lub dostarczenia. Klienci GSK nie mogli być zatem pewni, że termin płatności nie minie zanim otrzymają oni rachunki.
Ponadto GSK nie dość precyzyjnie określiła rodzaj sytuacji, w której może wypowiedzieć umowę odbiorcy. Zgodnie z przepisami spółka może odciąć wodę lub zamknąć przyłącze kanalizacyjne, gdy przyłącze wykonano niezgodnie z prawem, gdy odbiorca nie zapłacił za dwa okresy rozliczeniowe następujące po dniu otrzymania upomnienia w sprawie uregulowania zaległej opłaty, gdy nielegalnie pobiera wodę, gdy odprowadza ścieki niespełniające wymagań jakościowych lub gdy celowo pominie lub uszkodzi urządzenia pomiarowe.
GSK zadeklarowała podpisanie ze wszystkimi odbiorcami nowych umów pozbawionych mankamentów, jakie wytknął UOKiK.
(mk)
Kategoria wiadomości:
Z życia branży
- Źródło:
- rp.pl

Komentarze (0)
Czytaj także
-
Pompy membranowe – dobrze dobrane, zapewnią nam długą i bezobsługową pracę
Obecnie przy wielu procesach produkcyjnych, wykorzystuje się specyficzne ciecze – kwasy, zasady, różnego rodzaju roztwory, zawiesiny czy...
-
Hybrydowe spotkania b2b, najbardziej efektywna forma rozwoju biznesu!
Toruńska Agencja Rozwoju Regionalnego serdecznie zaprasza na Hybrydowe Spotkania Kooperacyjne z okazji 28 Międzynarodowych Targów Maszyn i...
-
-