Reklama: Chcesz umieścić tutaj reklamę? Zapraszamy do kontaktu »
Powrót do listy wiadomości Dodano: 2013-08-09  |  Ostatnia aktualizacja: 2013-08-09
Zielona woda w gdańskich i sopockich kranach

W dniu 12.08. br. GPEC przeprowadzi specjalną akcję barwienia wody w sieci miejskiej. Oznacza to, że w kranach w Gdańsku i Dolnym Sopocie w budynkach, w których wymienniki ciepłej wody są zużyte, może pojawić się woda zabarwiona na kolor zielony.

Przedsięwzięcie jest elementem przygotowań do włączenia ogrzewania w chłodniejsze dni. Działanie ma na celu wcześniejsze zlokalizowanie zużytych wymienników ciepłej wody. Ma też zminimalizować straty ciepła, a więc i koszty ogrzewania oraz ciepłej wody, które ponoszą mieszkańcy.

- W ubiegłym roku GPEC na stałe wprowadził system przeglądu infrastruktury ciepłowniczej, polegający na barwieniu wody w sieci miejskiej. W lecie, podczas prowadzonych prac remontowych, zielonkawy odcień wody może być mniej widoczny, dlatego dodajemy większe ilości barwnika, aby móc zlokalizować zużyte wymienniki ciepła i wymienić wszystkie przed nastaniem chłodnych dni – mówi Marcin Pacek, kierownik działu eksploatacji GPEC.

Barwienie wody to jeden z najlepszych sposób na wykrycie nieszczelności wymienników służących do wytwarzania ciepłej wody. W domach czy budynkach, w których wymienniki są w dobrym stanie, barwiona woda nie przedostanie się do instalacji. Mieszkańcy, którzy po odkręceniu kurka z ciepłą wodą zaobserwują jej zielone zabarwienie, powinni powiadomić GPEC (Dział Obsługi Klienta, numer telefonu: 58 52 43 580). Firma wyśle pracowników, by zlokalizowali usterkę wymiennika, która wynika zwykle z jego zużycia. Naprawa nastąpi w ciągu kilku do kilkudziesięciu dni, w zależności od typu wymiennika.

Barwienie wykonywane jest za zgodą Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Gdańsku barwnikiem spożywczym, który ma atest higieniczny, jest bezpieczny dla instalacji i zdrowia mieszkańców. W zabarwionej wodzie można się kąpać, ale nie należy jej używać do picia i gotowania. Do czasu wymiany urządzeń, do celów spożywczych powinno się używać zimnej wody lub wody butelkowanej. Barwnik jest nietrwały, więc jeśli zabrudzeniu ulegną tkaniny, wystarczy wypłukać je w czystej wodzie.

Jeśli zaobserwujesz w kranie zieloną wodę:

1. Zadzwoń do:

• Biura Obsługi Klienta GPEC, tel. 58 52 43 580

lub do:

• Dyspozycji Ruchu, tel. 993 (całodobowo)

lub powiadom GPEC poprzez e-mail: bok@gpec.pl

2. W ciągu 24 godzin GPEC wyśle ekspertów, by zlokalizowali nieszczelność wymiennika.

3. Wymiana wymiennika nastąpi w ciągu kilku do kilkudziesięciu dni, w zależności od jego typu.

W sytuacji, gdy wymiennik jest własnością klienta, może on wymienić urządzenie we własnym zakresie lub skorzystać z usług GPEC Serwis. W przypadku bardzo dużych nieszczelności, GPEC dla dobra mieszkańców może odciąć węzeł, który nie jest jego własnością i zobowiązać właściciela do wymiany zużytego urządzenia.

(gz)

Kategoria wiadomości:

Z życia branży

Źródło:
Gdańskie Przedsiębiorstwo Energetyki Cieplnej sp. z o.o.
urządzenia z xtech

Interesują Cię ciekawostki i informacje o wydarzeniach w branży?
Podaj swój adres e-mail a wyślemy Ci bezpłatny biuletyn.

Komentarze (0)

Możesz być pierwszą osobą, która skomentuje tę wiadomość. Wystarczy, że skorzystasz z formularza poniżej.

Wystąpiły błędy. Prosimy poprawić formularz i spróbować ponownie.
Twój komentarz :

Czytaj także