W dniu 12.08. br. GPEC przeprowadzi specjalną akcję barwienia wody w sieci miejskiej. Oznacza to, że w kranach w Gdańsku i Dolnym Sopocie w budynkach, w których wymienniki ciepłej wody są zużyte, może pojawić się woda zabarwiona na kolor zielony.
Przedsięwzięcie jest elementem przygotowań do włączenia ogrzewania w chłodniejsze dni. Działanie ma na celu wcześniejsze zlokalizowanie zużytych wymienników ciepłej wody. Ma też zminimalizować straty ciepła, a więc i koszty ogrzewania oraz ciepłej wody, które ponoszą mieszkańcy.
- W ubiegłym roku GPEC na stałe wprowadził system przeglądu infrastruktury ciepłowniczej, polegający na barwieniu wody w sieci miejskiej. W lecie, podczas prowadzonych prac remontowych, zielonkawy odcień wody może być mniej widoczny, dlatego dodajemy większe ilości barwnika, aby móc zlokalizować zużyte wymienniki ciepła i wymienić wszystkie przed nastaniem chłodnych dni – mówi Marcin Pacek, kierownik działu eksploatacji GPEC.
Barwienie wody to jeden z najlepszych sposób na wykrycie nieszczelności wymienników służących do wytwarzania ciepłej wody. W domach czy budynkach, w których wymienniki są w dobrym stanie, barwiona woda nie przedostanie się do instalacji. Mieszkańcy, którzy po odkręceniu kurka z ciepłą wodą zaobserwują jej zielone zabarwienie, powinni powiadomić GPEC (Dział Obsługi Klienta, numer telefonu: 58 52 43 580). Firma wyśle pracowników, by zlokalizowali usterkę wymiennika, która wynika zwykle z jego zużycia. Naprawa nastąpi w ciągu kilku do kilkudziesięciu dni, w zależności od typu wymiennika.
Barwienie wykonywane jest za zgodą Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Gdańsku barwnikiem spożywczym, który ma atest higieniczny, jest bezpieczny dla instalacji i zdrowia mieszkańców. W zabarwionej wodzie można się kąpać, ale nie należy jej używać do picia i gotowania. Do czasu wymiany urządzeń, do celów spożywczych powinno się używać zimnej wody lub wody butelkowanej. Barwnik jest nietrwały, więc jeśli zabrudzeniu ulegną tkaniny, wystarczy wypłukać je w czystej wodzie.
Jeśli zaobserwujesz w kranie zieloną wodę:
1. Zadzwoń do:
• Biura Obsługi Klienta GPEC, tel. 58 52 43 580
lub do:
• Dyspozycji Ruchu, tel. 993 (całodobowo)
lub powiadom GPEC poprzez e-mail: bok@gpec.pl
2. W ciągu 24 godzin GPEC wyśle ekspertów, by zlokalizowali nieszczelność wymiennika.
3. Wymiana wymiennika nastąpi w ciągu kilku do kilkudziesięciu dni, w zależności od jego typu.
W sytuacji, gdy wymiennik jest własnością klienta, może on wymienić urządzenie we własnym zakresie lub skorzystać z usług GPEC Serwis. W przypadku bardzo dużych nieszczelności, GPEC dla dobra mieszkańców może odciąć węzeł, który nie jest jego własnością i zobowiązać właściciela do wymiany zużytego urządzenia.
(gz)
Kategoria wiadomości:
Z życia branży
- Źródło:
- Gdańskie Przedsiębiorstwo Energetyki Cieplnej sp. z o.o.

Komentarze (0)
Czytaj także
-
Odwrócona osmoza: zasady i możliwości zastosowania
Odwrócona osmoza jest jednym z najczęściej stosowanych procesów membranowych w technologii uzdatniania wody. Sprawdza się przy...
-
Instalacje uzdatniania wody w przemyśle - najważniejsze technologie
www.automatyka.plCzystość wody jest pojęciem rozumianym na wiele sposobów. Dla osoby zażywającej kąpieli w jeziorze ważny będzie brak chemicznych...
-
-
-
-
-
-