Reklama: Chcesz umieścić tutaj reklamę? Zapraszamy do kontaktu »
Powrót do listy wiadomości Dodano: 2013-04-29  |  Ostatnia aktualizacja: 2013-04-29
Oszczędzanie wody kluczem do sukcesu dla producentów napojów
Oszczędzanie wody kluczem do sukcesu dla producentów napojów
Oszczędzanie wody kluczem do sukcesu dla producentów napojów

Producenci napojów coraz częściej dostrzegają konieczność zrównoważonego podejścia do kwestii zarządzania zasobami wodnymi - taka strategia oznacza zysk zarówno dla środowiska, jak i dla nich samych. Jak przekonuje Joe Franses z Coca Cola Enterprises, ta tendencja musi trwać by zabezpieczyć przyszłość sektora.

Wiele z wiodących producentów napojów wyciągnęło w ostatnim czasie wnioski z rzeczy, wydałoby się, oczywistej - że głównym składnikiem ich produktów jest woda i wprowadzanie rozwiązań, które pomogą w jej oszczędzaniu to najprostsza droga do redukcji kosztów.

Zmianę podejścia na bardziej zrównoważone w kwestii wody dokumentują statystyki - według raportu organizacji Beverage Industry Environmental Roundtable, w latach 2009-2011 w 3/4 fabryk, w których butelkuje się napoje gazowane, dokonano racjonalizacji zużycia wody. W samym 2011 roku udało się zaoszczędzić w ten sposób 35 miliardów litrów wody.

Przykład płynie z góry - liderzy w produkcji napojów gazowanych okazują się również liderami zrównoważonego zarządzania zasobami wodnymi. Coca-Cola zmniejszyła zużycie wody o 5% w ciągu ostatnich pięciu lat, pomimo zwiększenia produkcji o 12%. Z kolei jedna sztuka napoju produkowanego przez Bacardi w 2012 r. pochłaniała o 11% mniej wody niż jeszcze rok wcześniej. Wreszcie firma Diageo - producent piwa Guinness i napojów Smirnoff - realizuje ambitny plan redukcji zużycia wody o 30% do 2015 roku.

(rw)

Kategoria wiadomości:

Z życia branży

Źródło:
edie.net
urządzenia z xtech

Interesują Cię ciekawostki i informacje o wydarzeniach w branży?
Podaj swój adres e-mail a wyślemy Ci bezpłatny biuletyn.

Komentarze (0)

Możesz być pierwszą osobą, która skomentuje tę wiadomość. Wystarczy, że skorzystasz z formularza poniżej.

Wystąpiły błędy. Prosimy poprawić formularz i spróbować ponownie.
Twój komentarz :

Czytaj także