Powrót do listy wiadomości Dodano: 2009-08-14  |  Ostatnia aktualizacja: 2009-08-14
Warszawa: uczyli, jak oszczędzać wodę
Warszawa: uczyli, jak oszczędzać wodę
Warszawa: uczyli, jak oszczędzać wodę
Aż 2,4 tys. litrów wody potrzeba do produkcji hamburgera. Tego m.in. dowiedzieli się w niedzielę 9 sierpnia uczestnicy pikniku Polskiej Akcji Humanitarnej na Polu Mokotowskim. Organizatorzy chcieli w ten sposób zwrócić uwagę na problem dostępu do wody pitnej.

Dotyczy on aż 900 mln ludzi na całym świecie - zaznacza Kamila Tyniec z działu edukacji Polskiej Akcji Humanitarnej. Dodaje, że każdy z nas ma na to wpływ. Jeśli oszczędza się wodę, to nie tylko zostaje więcej pieniędzy w portfelu, ale także jest mniejsze zużycie energii i wytwarzania się dwutlenku węgla, który powoduje ocieplenie się klimatu - tłumaczy.

Wiele nauczyć się można było również z wystawy, która przedstawiała działalność PAH i problemy, z jakim na co dzień stykają się ludzie, gdzie brakuje czystej wody. Na fotografiach znajdują się np. dzieci grające w piłkę w otoczeniu "latających toalet", czyli plastikowych torebek z ludzkimi odchodami. Na innym zdjęciu jest dziewczynka, która nabiera wodę ze strumyka w Afganistanie. Woda jest czysta, ale pojemniki, którymi ją czerpie, już nie - mówi Tyniec. Nie można liczyć tylko na światowe organizacje, jak np. na Organizację Narodów Zjednoczonych - tłumaczy. - A problem jest bardzo ważny, bo dotyczy aż jednej szóstej ludzi na całym świecie. Najgorzej jest w Azji. Tutaj ponad połowa ludzi cierpi na brak czystej wody. Trochę lepiej jest w Afryce - prawie 40 proc., a w Europie 3 proc.- Wody brakuje głównie w Hiszpanii, Portugalii i Włoszech, ale i w Polsce zdarzają się takie gospodarstwa - podkreśla Tyniec.

Wodna Kampania Polskiej Akcji Humanitarnej trwa od 2004 roku. Od tego czasu PAH zbiera pieniądze na pomoc ludziom w Sudanie. W tym roku akcja została rozszerzona na cały świat (głównie na Autonomię Palestyńską i Afganistan). Do 2008 r. organizacja zebrała ponad 1,3 mln zł. Za te pieniądze udało się naprawić osiemnaście studni i wybudować dwanaście w Sudanie Południowym, a pięć w Darfurze Zachodnim. Z tych ujęć korzysta 35 tys. ludzi. Od dwóch lat kampania wodna jest prowadzona również w 300 szkołach w Polsce. Na Mazowszu w akcję sprzedaży gadżetów związanych z kampanią włączyło się 120 szkół, a w Warszawie około 50.

(mm)

Kategoria wiadomości:

Z życia branży

Źródło:
Życie Warszawy
urządzenia z xtech

Interesują Cię ciekawostki i informacje o wydarzeniach w branży?
Podaj swój adres e-mail a wyślemy Ci bezpłatny biuletyn.

Komentarze (0)

Możesz być pierwszą osobą, która skomentuje tę wiadomość. Wystarczy, że skorzystasz z formularza poniżej.

Wystąpiły błędy. Prosimy poprawić formularz i spróbować ponownie.
Twój komentarz :

Czytaj także